pro lidské spasení a pro své pokorně přijal a peněz nižádných za potvrzení nedal. Neb když tak biskupství [přijme]text doplněný editorem, jsa života svatého, umění pln k lida učení, volen jsa od Boha skrze lidi a svěcen a potvrzen bez daruov, tehda právě vstúpí v biskupství. Ale než tak nyní kto v biskupství vejde, aby i on tak řádný byl. I aby tak volili, i papež aby tak stvrdil, spíše se most pražský oboří, než takým během svatým v pražské biskupství kto vstúpí. Avšak pravím, že Pán Buoh muož to zpósobiti, kdy ráčí, neb ač již mezi lidským během jest to velmi nesnadno, však Bohu mocnému zpósobiti jest velmi lehko. A že má takový biskup býti, ukazuje sv. Pavel, že: „Každý biskup z lidí vyvolený za lidi ustaven bývá v těch věcech, kteréž slušejí k Bohu, aby obětoval dary a oběti za hřiechy. A jenž by s nimi trpěti mohl, kteříž nevědí a blúdí, že i on jest obklíčen nemocí. A protož má jako i za lid, též i za se obětovati za hřiechy. Aniž beř kto sobě dóstojenství, ale kterýž bude povolán jako Áron. A opět k Titovi píše, řka, že: „Musí biskup bez smrtedlného hříchu býti jako dobrý vládař boží, ne pyšný, ne hněvivý, ne opilý, ne bijící, to jest jenž nemá býti mrzkého zisku žádostivý. Ale hospodářný, dobrotivý, střízlivý, spravedlivý, svatý, nesmilný. A držeti řeč věrnú v učení, aby mohl napomínati učením zdravým, a ty, kteříž se protiví, tresktati“. A též píše k Timoteovi a přidává, že: „Má míti svědecství dobré od těch, kteříž zevnitř jsú, to jest od cizích, aby v posměch neb v nenávist neupadl a v osidlo diáblovo“. Aj, teď máš vypsání svatého Pavla, kteraký má biskup býti. A ukazuje, že má býti bez každého hřiechu smrtedlného a od Boha povolán a z lidí vybrán, ctností 15 pln, jakož je jmenuje. A k tomu, jakož die Spasitel, aby života svého za ovce nasadil. A vstúpí li jinudy než Kristem